onsdag 31 oktober 2007

Barbie vs Dracula



Har fotat några bilder till i sminktemat. Ett i Barbie-tema och ett där jag har låtit någon annan använda smink hur som helst.
Barbiebilden blev inte så barbie, snarare vanliga jag med ovanligt läppglans...

Är smink en verklighetsflykt, kan man verkligen gömma sig bakom kemikalier? Är det i så fall en konflikt? Är det osminkade ansiktet sanningen? Är sanningen alltid bäst?

Jag läste nånstans att det kvinnliga mandomspovet (???) var att gå osminkad i stan. Otroligt fånigt. Men säkert en svår match för många.

Man blir förfärad av spacklade kids men rörd av målade gamla tanter.

Det finns lite att gräva i, men det känns ändå väldigt ytligt (åhåhåhå så tokigt), så jag tror att jag lämnar smink nu och går vidare bland mina verklighetsflykter.

Verklighetsflykter kan ju vara konfliktfyllda på många olika sätt.

Ikväll funderar jag på att dokumentera den vanligaste verklighetsflykten och kanske den allra mest konfliktfyllda; nämligen alkohol.

Förena nytta med nöje....?

3 kommentarer:

S sa...

Helt härlig dracula bild. Ett barn skulle på fest och hade inte kommit på vad hon skulle vara, blev mycket inspirerad av din bild. Hennes tågresa gladde många igårkväll. Hälsningar och tack från henne.

avstånd sa...

Förena nytta med nöje ja...

Lisa Henån sa...

Haha va roligt att jag kunde bidra med inspiration!