torsdag 1 november 2007

Kudde eller wow?

Blev ingen dokumentering igår, satsar på helgen istället.

Idag har jag fotat verklighetsflykt i form av olika saker å ting.


Jag inser hur stort begreppet verklighetsflykt faktiskt är. Nästan allt kan vara en flykt undan vardagen/livet/jaget.
Men när blir det en konflikt? Vem bestämmer vilken verklighet man ska befinna sej i? Är det ohälsosamt att fly?

När jag var liten hade jag en väldigt len kudde som jag brukade klappa på medans jag låg å stirrade i taket å tänkte å fantiserade. I timmar.
Min mamma har alltid sagt att hon tyckte det verkade så hälsosamt.
Hade hon tyckt det varit lika hälsosamt om jag suttit timmavis framför world of warcraft istället?
Är det jämförbart?

Nu känns det som om en handledning skulle sitta fint (borde nog sökt den tidigare kanske), så det är fina fisken att det är seminarium i morgon.

4 kommentarer:

Sofia sa...

Hej!
Jag väntar med spänning på
verklighetsflykten i form av
alkoholdrickande. Hur ska du dokumentera det? Med en kamera
i en ostadig hand? Ha ha.

Lysekil_evabengtsson sa...

Snacka om turbulens när det är stillhet man behöver,och befrielsen som följer på turbulenser. Snacka om den tilllit som spränger alla gränser............Trevlig helg
hoooooaaaaooo Böööö.

Lisa Henån sa...

faktum sofia är det precis så jag har gjort. fast steget längre med darrig mobil...

å eva....? haha:)

Anonym sa...

Fasen va du har kommit igång. Jag har tittade på alkoholklippen och gick sedan bakåt i tiden för att titta på äldre inlägg.
Grymt