tisdag 6 november 2007

16 seconds of shame

Jag har filmat mej själv i helgen med min mobil. På förfest, på efterfest och väg hem från efterfest. Lite lagom full. Ska försöka lägga upp det senare.

Tänker att jag borde kanske blivit ännu mer plakat för att se på flykten ifrån verkligheten men jag vet inte om det betyder att man flyr mer ju mer man dricker.
Salongsberusning kan ju också vara en flykt.
När jag tittar på 16-sekundersklippen på mej själv skärras jag mer av min ljusa röst med weird dialekt (jag menar jösses, i mitt huvud är den mörk, djup å skånsk), än av förändringen av mej själv.
Kanske för att jag inte flyr mej själv genom alkohol, bara vardagen. Det finns en skillnad. Fly verkligheten. Vilken verklighet? Mitt verkliga jag eller mitt verkliga liv?

Skulle ju även skrivit ett fylleblogginlägg. Det gjorde jag aldrig. Pallade inte. Död kreativitet.
Ska läsa mer om just konflikten mellan kreativitet och berusning i tidskriften Glänta (som jag köpte för 100 riksdaler igår, intresseflagga i topp anyone?).

4 kommentarer:

Belanner sa...

Modigt att filma sig själv "under the influence"!

Intressant också om det är mer flykt bara för att man dricker mer?

Aviga Maskan sa...

roligt!!!!!!!!!!!!!
mer fyllegrejer!!!!!!!1111

Lisa Henån sa...

roligt, men pinigt :)

Anonym sa...

inte pinigt alls tycker jag. Det är ju verkligheten och väldigt spännande