måndag 29 oktober 2007

Stirrig å ångestfylld

Nu idag började det egna arbetet. "Komma igång" är mitt mantra just nu.
Jag vill fota. Arrangerade foton.
Men vilken konflikt jag ska arbeta med vet jag inte än.
Så idag fortsatta jag med mina osminkade bilder, photoshopade lite, ska lägga upp dom ikväll.
Tror jag ska fortsätta att jobba utifrån min konfliktkarta genom fotografi.

Fast den största konflikten just nu är kanske att jag är svettig inför det faktum att jag ska redovisa genom 45 minuters föreläsning. Å jag ska bli lärare, och följaktligen göra det i hela mitt yrkesliv sen. Det är ju en konflikt om nåt.

Kanske det är det jag ska jobba med...?

3 kommentarer:

Camilla Wu sa...

"Fast den största konflikten just nu är kanske att jag är svettig inför det faktum att jag ska redovisa genom 45 minuters föreläsning. Å jag ska bli lärare, och följaktligen göra det i hela mitt yrkesliv sen. Det är ju en konflikt om nåt."

ooo, herregud! Nu blev jag också svettig.

Det där med sminket (eller inte sminket) låter spännande tycker jag. Kanske går det till och med att koppla samman med dina andra temafunderingar, åldrandekonflikten.
Man skall vara snygg och ung, det skall man vara...

Lisa Henån sa...

Shit pommes frites Camilla, du har redan lyckats samla ihop lite klassisars bloggar. Gillar jag.

Åh va skönt att du oxå blir lite svettig. Gemensam svett känns bättre:)

Lisa Henån sa...

ånej jag heter lisa_henån! Henån kommer förfölja mej för alltid...